Förlossningsberättelse del 1 av 2

Onsdagen den 18 maj.
Vid 9,30 gick jag ut med Baloo för att busa och gå en runda, kände mig precis som vanligt. Hade inte haft några förvärkar eller något. Trodde jag skulle vara gravid hela livet haha.

9,40 när vi springer runt och kastar boll får jag helt plötsligt en värk. Tänkte inte så mycket på det utan fortsatte att busa med Baloo när värken var över. 10 minuter senare ca kommer en till. "Nej nu får jag nog gå in" tänker jag. Vi går in och väl hemma får jag en värk till ( ca 10 min senare). Ringer in till förlossningen och säger att jag tror det är på gång. De ber mig ta en dusch och vänta tills värkarna blir mer täta. Skriver till Kristoffer som är på jobbet att jag tror det är på gång och han blir jätteivrig och frågar om han ska komma hem. Skriver tillbaka att han kan vänta för att jag inte är säker på om det är på gång eller kroppen lurar mig. Värkarna fortsätter komma hela tiden med 2-8 minuters mellanrum. Hör av mig till mamma som är på jobbet ( hon skulle köra oss in och ta med sig Baloo hem) och säger till henne att hon får vara redo att komma.

Vid 11 känns värkarna mer och det är fortfarande 2-8 minuter mellan så jag säger till kristoffer att han nog får komma hem ifall att. Kommer ihåg att jag kände mig jättedum för tänk så blir jag bara lurad och det är förvärkar jag känner.

Runt kl 12 är Kristoffer hemma och värkarna känns likadant. Håller kontakt med mamma hela tiden och berättar hur det känns. Värkarna kommer nu tätare. Ca 3-6 min mellan. Har även hunnit ringa förlossningen en gång till då det gjorde ondare och kom tätare. Men de sa jag skulle vänta hemma ett tag till..

Kl 13 säger mamma att hon kommer (fast jag sa att hon kunde vänta) vilket va en otrolig tur att hon gjorde..

Vid 14 är mamma hemma hos oss. Värkarna är nu lite tätare. Vi packar ihop resten av sakerna vi ska ha med och sätter oss i soffan och pratar. Jag fick andas igenom värkarna. Jag hade inte ätit så mycket så Kristoffer gjorde lite mat till mig

Vid 15 sitter jag i soffan och äter. Får en värk och POFF så går lite av vattnet. Jag reser mig upp snabbt "mitt vatten går" säger jag och blir skitglad haha. Nu fattar jag att det är på riktigt! Jag gick in i duschen och tog en snabb dusch. Samtidigt ringer mamma förlossningen och säger att jag har skitont och inte klarar att va hemma ( hon överdrev så att vi skulle få komma in). Klär på mig och packar ihop allt och sen beger vi oss mot förlossningen.

Kl 16 är vi inne på förlossningen...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kajsasfamiljeliv.blogg.se

Hej, vad roligt att du har hittat till min blogg! Mitt namn är Kajsa och jag är 24 år. Jag bor med min blivande man Kristoffer och vår son Charlie född 18/5-16. Vi har även en hund, en katt, kaniner, fåglar och fiskar. Jag älskar djur, är vegetarian sen ca 10 år tillbaka och älskar naturliga, ekologiska skönhetsprodukter. Här kommer du få läsa om och följa mitt familjeliv! :)

RSS 2.0